Absolútny víťaz 2015: Volkswagen Slovakia

Každoročné vyhodnocovanie výsledkov ankety Najzamestnávateľ býva napínavé do poslednej chvíle. Do ročníka 2015 sa prihlásilo 87 firiem, no absolútny víťaz môže byť len jeden. Najviac hlasov z celkovej vzorky 10 527 zapojených respondentov dostala spoločnosť Volkswagen Slovakia, čím sa stala najatraktívnejším zamestnávateľom na Slovensku za rok 2015. Oproti roku 2014 postúpil výrobca automobilov o jednu priečku vyššie a stal sa absolútnym víťazom ankety. Volkswagen Slovakia bol jednotkou najmä u ľudí vo veku od 35 do 45 rokov a rovnako ho vnímajú zamestnaní aj nezamestnaní hlasujúci.

NZ_VW_vitaz_2015_3

Ako vníma Volkswagen Slovakia svoje prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ 2015?

Na otázky nám odpovedala Gabriela Ďubjaková – HR špecialistka Volkswagen Slovakia.

 1. Prečo si myslíte, že je pri súčasnej situácii na trhu práce potrebné budovať imidž atraktívneho zamestnávateľa? Aké nástroje pri tom využívate?

Imidž atraktívneho zamestnávateľa je síce veľmi aktuálna, ale nie nová téma. Budovanie značky „atraktívny zamestnávateľ“ je dlhodobý proces a Volkswagen Slovakia rastie aj týmto smerom už 25 rokov. K posilneniu imidžu nestačia „len“ atraktívne kampane. Veľmi dôležitá je napríklad aj práca našich personalistov počas pohovorov, zúčastňujeme sa pracovných veľtrhov a ďalších podobných podujatí, ktoré nám umožňujú priamy kontakt s potenciálnymi zamestnancami. Kandidáti tak získajú informácie z prvej ruky a majú možnosť pýtať sa na všetko, čo ich o práci a našej spoločnosti zaujíma (firemná kultúra, pravidlá, pracovné prostredie, možnosti rozvoja, benefity). Na druhej strane si uvedomujeme, že nositeľom značky sú aj naši zamestnanci, ktorí môžu motivovať svojich priateľov a známych uchádzať sa u nás o prácu. Aj to je dôvod, prečo je dôležité budovať imidž značky ako vo vnútri firmy, tak aj navonok.

2. Aké aktivity ste vyvinuli, aby ste motivovali ľudí dať svoj hlas firme Volkswagen v ankete Najzamestnávateľ?

Volkswagen Slovakia je silná medzinárodná značka, ktorá má na Slovensku 25-ročnú tradíciu. Zamestnancom prináša pracovnú istotu, nadpriemerné platové ohodnotenie vrátane finančných benefitov, ako aj  atraktívny sociálny program. Toto všetko sú atribúty, vďaka ktorým sme najatraktívnejším zamestnávateľom na Slovensku a pre ktoré sme dostali hlasy v ankete Najzamestnávateľ 2015.

 

3. Komunikovali ste prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ 2015 zamestnancom vašej spoločnosti a v médiách?

Všetky významné úspechy spoločnosti pravidelne komunikujeme aj v interných médiách. Ako jedného z najväčších zamestnávateľom na Slovensku nás novinári pravidelne oslovujú aj s personálnymi témami. Zároveň sme členom AICO – Asociálne internej komunikácie, v rámci ktorej sa týmto témam venujeme aj v kruhu odbornej verejnosti.

 

Motivovali sme vás? Prihláste svoju firmu do ankety Najzamestnávateľ 2016.

© 2015 Profesia, Všetky práva vyhradené! PROFESIA.SK je členom skupiny Alma Media

PROFESIA.SK - všetko o práci