Úspešný príbeh 2015: Pelicantravel

Profesia rada motivuje spoločnosti. Malé aj veľké. V najbližších riadkoch sa dozviete, ako vplýva značka na atraktívnosť zamestnávateľa z pohľadu uchádzačov o prácu. Pravidelná anketa Najzamestnávateľ je ideálna príležitosť, ako postaviť so svoj Employer Brand „pred zrkadlo“ a popri tom si ešte aj zmerať sily s konkurenciou. Nasledujúcim príbehom vás chceme motivovať, prečo by ste do ankety mali prihlásiť aj vašu firmu.

Nováčik a hneď na stupni víťazov

Minulý rok mala debut v ankete Najzamestnávateľ aj značka Pelicantravel. Ako nováčikovi sa jej podarilo umiestniť na obdivuhodnom 3. mieste. Tým, že si spoločnosť v ročníku 2015 vybojovala miesto medzi TOP zamestnávateľmi na Slovensku, si zaslúži prívlastok „skokan roka“. A nielen to, aj nový prílev uchádzačov o zamestnanie.

Výsledkom ankety je prestíž, aj noví kandidáti

Porovnali sme pracovné ponuky Pelicantravel na portáli Profesia pred a po získaní ocenenia a zaznamenali sme až 30% nárast vzhliadnutí inzerátov a 6% nárast počtu reakcií. Deje sa tak aj napriek tomu, že situácia na trhu v počte reakcií na ponuky má skôr klesajúci trend. Pri dvoch konkrétnych pozíciách, kde spoločnosť komunikovala ocenenie priamo v nadpise, bol nárast videní inzerátu 200%. To už sú naozaj slušné čísla.

pelikan_travel

Ako vníma Pelicantravel úspech v ankete Najzamestnávateľ?

Vyspovedali sme priamo Michaelu Horáčkovú, HR manažérku spoločnosti Pelicantravel.

Do posledného ročníka ankety Najzamestnávateľ sa spoločnosť Pelicantravel prihlásila prvýkrát a hneď sa umiestnila na 3. mieste. To je vzhľadom na silnú konkurenciu naozaj obdivuhodný úspech. Akým spôsobom ste motivovali ľudí dať hlas firme Pelicantravel v ankete Najzamestnávateľ?  

Našich klientov sme o ankete Najzamestnávateľ informovali prostredníctvom Facebook stránky, Twitteru a LinkedIn profilu. Využili sme aj banner ankety, ktorý sme poslali v našom pravidelnom newslettri. Po tom ako sme sa umiestnili na tretej pozícií, k nám začalo chodiť viac životopisov a veľa z nich začínalo práve vetou „videli sme, že ste tretí najatraktívnejší zamestnávateľ, tak by sme sa chceli uchádzať o prácu u vás..“.

 
Komunikovali ste úspech v ankete Najzamestnávateľ 2015 zamestnancom vašej spoločnosti? Ak áno – aký ohlas zaznamenalo ocenenie medzi zamestnancami? 

V ankete hlasovala aj väčšina našich zamestnancov a boli veľmi radi, že svoj hlas mohli odovzdať už aj Pelikánu. A keď sme sa dozvedeli výsledky, radosť bola ešte väčšia. Na našu prácu sa pozeráme ako na tímovú hru, a preto aj z výsledkov sme sa tešili všetci spolu.


Prečo si myslíte, že je pri súčasnej situácii na trhu práce potrebné budovať imidž atraktívneho zamestnávateľa? Aké nástroje pri tom využívate?

Našim klientom chceme za ich dôveru a peniaze dať vždy niečo navyše. Rovnakú filozofiu máme aj k našim „Pelikáncom“. Chceme, aby za prácu a dôveru, ktorú do firmy dennodenne investujú, dostali aj vždy niečo naviac. A potom môžeme spoločne rásť a napredovať: firma na nové trhy a zamestnanci na nové pozície. Super lacné cestovanie je už iba čerešnička na torte. V Pelikáne sa snažíme mladým ľuďom vytvárať brigádnické pozície a stáže, aby mohli mať prax už počas štúdia na vysokej či strednej škole. Všetky voľné pracovné pozície komunikujeme na Profesia.sk a rovnako aj na sociálnych sieťach Facebook, Twitter či LinkedIn.

Motivovali sme vás? Prihláste svoju firmu do ankety Najzamestnávateľ 2016.

© 2015 Profesia, Všetky práva vyhradené! PROFESIA.SK je členom skupiny Alma Media

PROFESIA.SK - všetko o práci